Book review : Van Chanel naar Flanel

Van Chanel naar flanel
Auteur: Marijke Vos
Uitgeverij : Loft Books

“Van Chanel naar flanel’ is de heerlijke nieuwe feelgoodroman van Marijke Vos, auteur van Ik kom je halen!’, over een jonge vrouw die haar rijke verloofde voor het altaar in de steek laat en halsoverkop naar Canada vlucht. Voor de lezers van Sophie Kinsella en Jill Mansell. Als Jennifer haar steenrijke verloofde Terence bij het altaar van hun miljoenenbruiloft laat staan, beseft ze ook wel dat ze daarmee een tikkeltje aan de late kant is. Maar soms realiseer je je pas op het allerlaatste moment wat het beste voor je is, toch? Jennifer neemt een impulsieve beslissing en ruilt haar peperdure jurk in voor een vliegticket. Met de hulp van haar ietwat criminele en losgeslagen zus slaat ze op de vlucht naar Rainbow Lake, Canada. Daar woont haar geliefde oom Charlie, en Jennifer hoopt bij hem op adem te komen. Maar eenmaal in Canada aangekomen, loopt alles toch net ietsje anders… Gelukkig krijgt ze hulp van de knappe sheriff Branson. Maar zal Terence haar laten gaan?

Over de Auteur :
Marijke Vos (1985) woont en werkt in Brabant. Ze studeerde sociaalpedagogische hulpverlening in Nijmegen en werkt al jaren als hulpverlener in de zorg. Daarnaast is ze freelance copywriter. Eerder verscheen van haar de roman Ik kom je halen. Naast haar passie voor schrijven, is Marijke boeknerd, schoenverslaafd (wat serieuze vormen aanneemt) en wijnfanaat. Ze houdt van uitslapen, boeken aaien, Downton Abbey en The Big Bang Theory.

Een prachtige feelgood boek, leest lekker vlot, kortom een boek dat je niet weg wilt en no time uit hebt, dat is dan wel weer jammer, want je wilt meer van deze feelgood moment. De Schrijfter neemt je in dit verhaal mee naar het mooie en stoere Canada, dat is ook aan ene krullebol Earl en de stoere Sheriff te merken..

Vergis je niet als er met dit boek over een feelgood boek geschreven wordt.. er zit ook genoeg spanning net als bij een thriller in het verhaal. Een perfecte mix! Dit boek is dus een aanrader!

Mijn dank gaat uit naar Uitgeverij Loft Books voor het beschikbaar stellen van een recensie-exemplaar.