Book review : De Koningsdochter

De koningsdochter
Macht is een gevaarlijk spelletje
Auteur: Jan Nicolas
Uitgever: Mijnbestseller.Nl
9789463867559

Na de laffe en gruwelijke moord op haar vader, koning Melchior, is de jonge prinses Rosa op de vlucht voor de meedogenloze, maar tevens betoverend mooie Sahhara, die uit is op haar erfenis, de volledige macht en haar koninklijk hart. Want door het eten van een nog kloppend koninklijk hart hoopt Sahhara het eeuwige leven te krijgen. Met hulp van de stroper Hunter en de oude dwerg Arvernus, gaat Rosa een bijna niet te winnen strijd op leven en dood aan, met als inzet een koninkrijk, macht en een onvoorwaardelijke liefde.

Met de fantasy thriller “De koningsdochter’ maakt schrijver/columnist Jan Nicolas een veelbelovend debuut als schrijver van spannende thrillers, waarbij dit debuut een zekere start is van een permanente stroom literaire en fantasy thrillers, van een schrijver die van nature onverwachte gedragingen weet te combineren met dagelijkse gewoonten en, als het even kan, een verrassende ontknoping. De koningsdochter is zeker geen zoetsappig sprookje, maar voor de liefhebber van spannende thrillers met onverwachte wendingen, juist een absolute must have.

Het boek De koningsdochter is een fantasy thriller en bevat 367 pagina’s, en de schrijfstijl is gemakkelijk om te lezen. De Koningsdochter is het debuut van Jan Nicolas, en met dit debuut laat Jan zien dat mensen met dyslexie ook in staat zijn boeken te schrijven, en nee het boek staat niet vol taalfouten, net als ieder andere goed auteur is zijn manuscript taaltechnisch gecontroleerd. Laat dit boek dan een voorbeeld zijn om mensen met leesblindheid over de streep te trekken om ook in de pen te klimmen.

Maar nu verder over het boek. Een goede debuut thriller, spannend, fantasierijk, meeslepend, opwindend, vleugje horror.. het zit er allemaal in verwerkt. Echter voor dit boek moet je geen watje zijn en moet je een sterke maag hebben, dat u maar gewaarschuwd bent! Ondanks dat ik persoonlijk weinig tot niets heb met fantasy en horror boeken, doe ik altijd een poging om ze te lezen als ze op mijn pad komen, zo ook met De Koningsdochter. En het moet gezegd worden vanaf de eerste pagina wordt je meteen meegezogen en laat het verhaal je niet meer los.

Kortom als je van thrillers, fantasy en horror verhalen houdt, dan mag je De Koningsdochter van Jan Nicolas niet missen.

Mijn dank gaat uit naar Jan Nicolas voor het beschikbaar stellen van een recensie-exemplaar.

bol.com