Book review : Royal Beauty

Royal Beauty
by Marc van der Linden

In dit boek schrijft Marc van der Linden over de drie beroemdste royals van dit moment: Máxima, Kate en Meghan. Ze leven in een wereld van eeuwenoude tradities, kostbare sieraden en een strak protocol. Hoe combineren ze dat met hun kleding, make-up en kapsel? Want alledrie zijn ze uitgegroeid tot ware stijliconen. Kortom: de wereld van Royal Beauty.

Over de Auteur :
De bekendste royalty-journalist en koningshuis-kenner van Nederland is de vaste royaltydeskundige bij RTL Boulevard en hoofdredacteur van het magazine Royalty. Marc schreef in zijn carrière diverse boeken over het Koningshuis. Onder andere het in 2007 verschenen boek over de toenmalige prinses Máxima, de bestseller De vrouwen van Prins Bernhard uit 2011 en het populaire boek 5 Jaar Koningin Máxima dat uitkam in 2018.

Het boek Royal Beauty kon je verkrijgen via een winkelketen bij aankoop van.. Wel zelf ben ik dan nooit zo een hardloper want het zijn meestal producten die je zelf net niet gebruikt of nodig hebt of een ander merk gebruikt, maar dan heb je soms het geluk mensen in je omgeving te hebben die met het boek komen aangelopen of in dit geval met de postduif.

Het boek gaat over momenteel de meest populaire royals die de wereld kent : Koningin Maxima, de Hertogin van Cambridge en de hertogin van Sussex. Via een soort paspoort of beknopte biografie maken we kennis met Maxima, Catherine en Meghan.

Het boek zelf is weinig vernieuwend, de echte royalfan is daarvan wel op de hoogte. In het boek wordt aandacht besteed aan de huwelijken, de beauty van deze dames, de kleding, juwelen etc. Voorwie daar interesse voor heeft is dit boek zeker een aanrader. Het boek bevat schitterende foto´s, en alleen daarom al is het boek een mooie aanwinst voor de verzamelaar van Koningshuizen. Voor enige diepgaan wat betreft functies en geschiedenis hoef je dit boek niet in je bezit te hebben.

Mijn dank gaat uit naar de gulle geve van het boek, het staat mooi tussen de andere boeken van Catherine , Hertogin van Cambridge.