Book review : Meisjes zoals wij

Meisjes zoals wij
Uitgever: Nieuw Amsterdam
Auteur: Cristina Alger
9789046825747

Wat moet je als fbi-agente als alle sporen van moord naar je eigen vader leiden?

Nell heeft nooit een goede relatie gehad met haar vader, rechercheur Martin Flynn. En ‘thuis’, Suffolk County, zal altijd doordrenkt blijven van herinneringen aan Nells moeder, Marisol, die op brute wijze werd vermoord toen Nell zeven jaar was. Wanneer haar vader tijdens een motorongeluk omkomt, keert Nell terug naar het huis waar ze is opgegroeid en raakt betrokken bij het onderzoek naar de moorden op twee jonge vrouwen. Hoe dieper Nell graaft, hoe waarschijnlijker het is dat haar vader er iets mee te maken had- en dat zijn vrienden bij de lokale politie zijn sporen wissen. En hoe zit het met de moord op haar moeder? Nell is de enige die nu de juiste antwoorden kan vinden.

Meisjes zoals wij was mijn kennismaking met de Auteur Cristina Alger. Een kennismaking wat zeer goed bevallen is. Een boek wat je vanaf de eerste pagina opslokt. In het boek maken we kennis met Nell Flynn, een sterke, moedige maar ook kwetsbare vrouw.

Nell Flynn heeft haar vader al tien jaar niet meer gezien toen ze na zijn dood gedwongen werd naar huis terug te keren. Nell’s wankele relatie met haar vader staat op het punt nog slechter te worden wanneer ze wordt meegesleept in een lokaal onderzoek vanwege moord op een sekswerkster, waarvan wordt vermoed dat dat het werk is van een seriemoordenaar. Nell realiseert zich al snel dat haar oude geboortestad dodelijke geheimen bevat en dat er weinig of geen mensen zijn die ze kan vertrouwen, waaronder haar eigen vader.

Het vormt de basis van een spannend verhaal wat je op het puntje van je stoel houdt. Het verhaal begint vrij rustig. In dit gedeelte van het verhaal krijg je de kans de personages wat te leren kennen en dan met name Nell. De perfecte opbouw naar het juiste dosis spanning. Het mysterie en de spanning waren goed opgebouwd en tot op het laatst is het onduidelijk hoe het nu werkelijk in elkaar zit. Natuurlijk maak je als lezer wel je eigen verdachten, maar dat zat er finaal naast.

De auteur heeft een fijne open schrijfstijl wat maakt dat je het boek totaal niet kunt wegleggen en de tijd en alles op je heen vergeet. Dit smaakt echt naar meer. Absoluut een aanrader !

Mijn dank gaat uit naar Uitgeverij Nieuw Amsterdam voor het beschikbaar stellen van een recensie exemplaar.