Book review : Kamer 305

“Pas na tweeën ’s middags werd ik weer wakker. Mijn hele wezen schreeuwde om Martijn, maar hij had niets meer van zich laten horen en wat zou ik moeten zeggen? Toch graai ik nu met wild kloppend hart naar mijn telefoon. Het appje is echter van Corine.

Hoe lang moet ik mijn nieuwsgierigheid nog bedwingen? Serieus Kim, ik maak me zorgen. Wat is er aan de hand?

Wat is er aan de hand? Absoluut een goeie vraag. Dat zou ik ook wel willen weten. Het lijkt er sterk op dat mijn minnaar zijn vrouw heeft vermoord, mijn echtgenoot heeft geprobeerd mijn moeder te vermoorden en ik ben bang dat een van mijn cliënten onderweg is om mij te vermoorden. Meer niet. Niets om je zorgen over te maken.”

In de literaire thriller ‘Kamer 305’ raken de levens van Kim en Eva met elkaar verstrengeld tijdens hun huiveringwekkende zoektocht naar het motief achter enkele mysterieuze moorden.

Over de auteur
Yvonne Franssen heeft een grote liefde voor taal. Al sinds ze kan lezen, schrijft ze korte verhalen en versjes. Ze schreef jarenlang maandelijks een column voor een website en wist bij schrijfwedstrijden met haar verhalen diverse prijzen en publicaties in de wacht te slepen.
In 2011 verscheen haar eerste thriller ‘Talio’, een jaar later gevolgd door ‘De genius’. In 2013 schreef ze ter gelegenheid van de Limburgse Avond van het Spannende Boek de minithriller ‘Mysterie aan de Maas’. In 2017 maakte Yvonne met de versjesbundel ‘#omazegt’ een uitstapje buiten het thrillergenre, waarin ze in 2018 terugkeerde met haar vierde thriller ‘Schaduwen’. En op 11 september 2019 verscheen dus ‘Kamer 305’.

“Kamer 305” rolde deze week in de brievenbus, een boek dat ik al regelmatig voorbij zag komen social media, dus meteen klaar gelegd om te lezen… Nou dat heb ik geweten… de tijd vloog voorbij, menig kopje koffie koud en afwezig reageren op huisgenoten.. ja helemaal in het boek opgezogen….

Een heerlijk spannend boek, vlot geschreven, mede door de korte hoofstukken. De hoofstukken waren geschreven vanuit verschillende personages ( Eva, Kim, Martijn) . Vaak kan dat storend zijn, maar dat was in dit geval prima bij te houden. De Spanning wordt goed opgebouwd, ieder hoofdstuk kom je een stukje dichter bij en dat niet alleen, je zit hard mee te denken van wie kan het gedaan hebben, en wie is toch die anonieme figuur in sommige hoofdstukken voorbij komt… de auteur weet zo de lezer knap nieuwsgierig te houden , je wilt en kunt alleen maar doorlezen. Je wilt gewoon weten wat er nu precies in Kamer 305 is gebeurd…. Aan het einde komen de puzzelstukjes samen bij een zeer verrassend plot die ik niet zag aankomen. Meesterlijk geschreven !

Ik kan een lang verhaal gaan ophangen, maar dat is gewoon niet te doen, omdat de woorden verder ontbreken. Dit boek moet gewoon iedere thriller liefhebber of liefhebber van Nederlandse Auteurs lezen. Je gaat er daar echt geen spijt van krijgen! Absolute aanrader !

Mijn dank gaat uit naar Futuro Uitgevers voor het beschikbaar stellen van een recensie exemplaar.

Boek is o.a. verkrijgbaar bij : bol.com , Bookspot, Bruna, AKO, Readshop, Libris

Plaats een reactie