Recensie : Queen 1 – Totale chaos

Sophia King is een jongedame van twintig jaar. Ze heeft een liefdevolle en stabiele thuisbasis, leuke vriendinnen, volgt een dansopleiding en heeft een relatie met de populairste danser op school: Mason. Sophia is ook succesvol vlogster. Haar kanaal Sophia – Queen of Kings heeft bijna driehonderdduizend volgers en groeit nog iedere dag. Alles op de rit, toch? Dan komt er een nieuwe leraar de school binnenwandelen. De jonge Scott van Spakenburg is aangenomen als zangdocent en ziet in Sophia een nieuw talent, wanneer hij haar – per ongeluk – een keer hoort zingen. Sophia wordt door hem uitgedaagd alles uit haar carrière te halen, maar achter de blinkende façade schuilt een onzeker meisje met ADHD en een flinke dosis aan dagelijkse medicatie. In no time ontstaat er totale chaos in het leven van Sophia en ze is al zo chaotisch. Weet Scott haar zover te krijgen haar talenten te delen met de wereld? En nog belangrijker: hoe dealt Sophia met deze vreselijk knappe, innemende en sexy leraar?

Na het succes van King komt Olivia Lewis met een nieuwe serie. Deze keer gaat het over de dochter van Benjamin en Luci King: Sophia! De auteur begint het boek met het advies eerst de serie van King te lezen om beter deze spin-off te begrijpen of te kunnen volgen. Queen- totale chaos is echter mijn kennismaking met het werk van Olivia Lewis. Het is goed te doen om blanco in het verhaal te stappen. Een verhaal met Sophia in de hoofdrol. Sophia is zeer getalenteerd in dans en naar later ook blijkt in zang. Sophia wordt echter gehinderd door een jeugdtrauma : pesten en daarnaast heeft Sophia ADHD. Je voelt het vast wel aankomen.. Er staat van alles te gebeuren…

De auteur weet heel goed weer te geven wat ADHD met je kan doen, zeker als de medicatie wel eens vergeten wordt. De thema’s in het verhaal zijn zeer actueel, het pesten op school, en de druk van social media en het misbruik van mensen ervan.. en het taboe er van. We gaan natuurlijk niet te veel verraden over hoe en wat. Dat moet u als lezer zelf ervaren.

Het is een boek wat lekker vlot weg leest. De auteur weet de aandacht vanaf het begin te pakken en niet meer los te laten. Een sexy boek ook dat hebben we mogen vast stellen, dus geen boek voor tere zieltjes, om het maar zo eens te zeggen. Je kon er zomaar rode oortjes van krijgen. Het boek is dan ook wel enigszins leeftijdsgebonden.

Zo als al eerder aangegeven is dit de spin-off van de King serie van Olivia Lewis. Het is echter niet echt nodig eerst die serie te lezen om Totale Chaos te snappen en te volgen. De personages worden in dit verhaal als het ware voorgesteld, de ervaren lezer zal zich dus al gauw een beeld kunnen vormen over hoe en wat. De personages komen goed beeldend over, je zit als het ware midden in een film die aan je voorbij trekt.

Samengevat : Een heerlijk, vlot geschreven boek. Een sexy boek, met actuele thema’s als pesten en de druk en gevaar van social media. Het boek is een aanrader, zeker als je van verhalen houdt waar je bij weg kunt dromen.

Mijn dank gaat uit naar Uitgeverij Ellessy voor het beschikbaar stellen van een recensie exemplaar.

Boek is o.a. verkrijgbaar bij : Uitgeverij Ellessy, Bol.com, Libris, Bookspot, Bruna