Recensie : Droomuitzicht

De carrière van voormalig Hollywood-lieveling River Lane is bergafwaarts aan het gaan. Vastbesloten omeen nieuwe start te maken, achter de camera dit keer, wil ze een documentaire opnemen over het pittoreske stadje Moose Springs, Alaska. Dat zou eenvoudig moeten zijn, maar de bewoners moeten niks hebben van River. Toch wil deze docu maken, en zichzelf bewijzen, wat er ook voor nodig is. Of welke berg ze hier (letterlijk) ook voor moet beklimmen.

Easton Lockett mag dan een goedmoedige reus zijn, hij weet het een en ander van survival. Als hij iedereen bij de les houdt, kan hij River en haar crew veilig over Mount Veil leiden. Maar dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan. De natuur is wilder dan ooit, de cameraman is vastbesloten in een ravijn te belanden en de actrice is mooi, maar kent geen angst. Vallen voor River maakt zijn werk er niet makkelijker op, en hij weet niet hoe lang hij haar prachtige lach nog kan weerstaan. Als het weer omslaat en iedereen in gevaar komt, moet Easton alles uit de kast halen om de groep weer veilig thuis te krijgen… en om River ervan te overtuigen dat haar thuis bij hem is.

Droomuitzicht is het derde deel in de serie Moose Springs en zo belanden we dus weer in het prachtige landschap van Alaska. Dit deel draait om Easton en River. Easton een ruige bergbeklimmer wordt ingehuurd om filmproducent River te begeleiden bij het bergbeklimmen tijdens haar werk om van Moose Springs een documentaire te maken. Beiden hebben een sterke eigen wil en dan met elkaar optrekken.. Dat brengt het nodige voor een goed verhaal. Zoals gezegd is Droomuitzicht het derde deel uit de serie Moose Springs, maar is goed als losstaand te lezen. Wil je echter een goed en compleet beeld krijgen rondom de personages die voorbij komen is het wel aan te raden de eerdere delen te lezen.

Morgenthaler heeft een mooie, toegankelijk schrijfwijze en weet de omgeving en wildlife van Moose Springs zeer beeldend te beschrijven, je waant je echt in het ruige landschap van Alaska. Bij dit derde deel over Moose Springs kostte het wat moeite om er in te komen. Het verhaal begint wat traag. Als eenmaal het tempo wat wordt opgevoerd en de humor meer tevoorschijn komt dan weet het verhaal je te pakken en laat het je niet meer los. Waar een bergmarmot al niet goed voor is. Dat gedeelte van het verhaal springt er echt uit en tovert een hele grote lach op je gezicht.

De spanning rond het gebeuren met het berg beklimmen wordt goed opgebouwd en doet je als lezer beseffen dat je liever met beide benen op de grond blijft, zeker met hoogtevrees. De auteur heeft zich wel goed ingeleefd wat betreft het bergbeklimmen. Daarin wordt geen flauwekul verkondigd. In de serie van Moose Springs draait het eigenlijk allemaal om de liefde, zeker in het eerste deel ga je als lezer nog voor de hoofdpersonages, de andere delen verandert dat een beetje, dan zijn eigenlijk de hoofdpersonages minder boeiend, maar voel je als lezer meer liefde voor het dorpje Moose Springs en het landschap van Alaska.

Samengevat : Droomuitzicht neemt je mee naar de bergen van het ruige, maar mooie Alaska. Ga op avontuur met Easton en River en laat je betoveren door de hoofdpersonages of de goed beschreven natuur van Alaska. Droomuitzicht zeker een aanrader.

Mijn dank gaat uit naar A.W. Bruna Uitgevers voor het beschikbaar stellen van een recensie exemplaar.

Boek is o.a. verkrijgbaar bij : A.W. Bruna Uitgevers, Bol.com, AKO, Libris, Bookspot, Bruna