Recensie : Noblesse oblige

Advocate Liza Kreest leidt een heerlijk leven in Kralingen en woont samen met haar dochter Kate. Ze verbergt een schimmig geheim uit haar verleden en heeft zich volledig op haar carrière gestort. Tegen al haar principes in begint ze een verhouding met haar cliënt. Ze wint de rechtszaak, maar kort daarna dumpt hij haar met een laffe smoes. Als hij een week later plotseling zelfmoord pleegt, beseft ze dat hier iets groters aan de hand is. Ondertussen wordt ze scherp in de gaten gehouden door de mysterieuze Jung. Onverschrokken zet Liza haar zoektocht voort. Ze wordt op hardhandige wijze bedreigd en als haar dochter Kate ook nog ontvoerd wordt, moet Liza alles riskeren om haar uit de klauwen van de criminele bende te krijgen en ligt haar geheim alsnog op straat.

Noblesse oblige is een thriller van eigen bodem. In het boek maken we kennis met advocate Liza Kreest, alleenstaande moeder en druk met haar werk. Op haar werk valt ze als een blok voor een cliënt, wat het begin vormt voor een spannend verhaal. Vele mysteries volgen elkaar op.

Het verhaal draait dus grotendeels om Liza, maar het verhaal wordt vanuit verschillende perspectieven verteld, zo hebben we advocaat Victor, zakenman Bernd en Maurice en een mysterieus figuur genaamd Jung. Het is als lezer dan ook best veel schakelen en bij de les blijven. Er gebeurt best veel in het verhaal, en in het begin vraag je je nog af wat dit allemaal met elkaar te maken heeft. Gelukkig krijgt het verhaal langzaam aan meer vorm en weet het je als lezer te pakken te krijgen en wil of kun je het boek niet meer wegleggen.

Het verhaal heeft een juiste dosis spanning en zoals gezegd er gebeurd veel. Veel gebeurtenissen zijn uit het leven gegrepen. De handel en wandel in wereldhavens zoals Rotterdam, machtsmisbruik, chantage en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het plot is goed uitgewerkt en uiteindelijk vallen alle puzzelstukje op het einde samen. De schrijfwijze van de auteur is vlot en toegankelijk, dat maakt dat het boek snel leest. De personages zijn boeiend en hebben genoeg diepgang.

Samengevat : Een goed spannend boek van eigen bodem. Gebeurtenissen uit het leven gegrepen, boeiende personages en een oplopende dosis spanning.

Mijn dank gaat uit naar Uitgeverij Ellessy voor het beschikbaar stellen van recensie exemplaar.

Boek is o.a. verkrijgbaar bij : Uitgeverij Ellessy, Bol.com, AKO, Libris, Bookspot, Bruna